Foto: Magnus Aronsson Ikon

Webbsända gudstjänster

Gudstjänster på YouTube

Söndagar kl.11

Varje söndag kl.11 livesänder vi gudstjänsten från Carl Johans kyrka. Du kan kolla på sändningen på Carl Johans pastorats Youtube-kanal. Prenumerera gärna på kanalen, så hittar du enkelt till våra videos.

De livestreamade gudstjänsterna från Carl Johans kyrka gör uppehåll under sommaren från och med 6 juni. Har du frågor så hör gärna av dig!

Kollekt

SWISHA DIN GÅVA TILL: 123 676 0011

Samma swishnummer varje vecka. Numret går till Carl Johans församling.

Tillsammans kan vi göra skillnad. Din gåva gör det möjligt.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Vi hörs på telefon!

Corona-restriktionerna gör det svårare för oss att ses, men vi kan prata på telefon istället.

Nya öppettider

Högsbo kyrka, Carl Johans kyrka, Oscar Fredriks kyrka och Masthuggskyrkan är bemannade söndagar kl. 11–15.

Förändringar i våra verksamheter

Alla verksamheter ställs in med anledning av de nya allmänna råden från Folkhälsomyndigheten. Vi firar däremot gudstjänst digitalt varje söndag kl. 11 på Carl Johans pastorats YouTube-kanal.

Regnbågsfärgad bakgrun och texten "bryr sig Gud?".

Konfirmation 2024/2025

Ge dig själv chansen att få tid för livets stora frågor och lära känna nya människor på samma gång.

Illustrerad karta över Carl Johans pastorat.

Pilgrimsvandra i Carl Johans pastorat

Upptäck hela pastoratet som sträcker sig från Linné till Röda sten, och Marconigatan till Göta älv. Har du varit i alla kyrkorna?