Foto: Malin Lingnert

Sommarprat från Carl Johan

Innan "Ingen hinner fram" tog sommarledigt spelade Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström in var sitt sommarprat. Om den tunna tråden som håller livet uppe, längtan, änglar och orättvisor. "Vad är en människa?"

Ludvigs sommarprat

”Vad är en människa?” är det genomgående temat i säsongens sista avsnitt. En radioessä om änglar med avklippta trådar, om längtan och flykt, om kampen mellan Baloo och Bagheera, om tiden och om gudarna.

Lyssna på Spotify, i din app för poddar eller via bloggen Ingen hinner fram.

Pontus sommarprat

Om den tunna tråden som håller livet uppe. Om att komma ut. Om att växa upp, växa ifrån och hitta tillbaks. Om livets orättvisor och om fotbollsbragder som aldrig glöms. Sommar i Ingen hinner fram, med Pontus Bäckström.

Lyssna på Spotify, i din app för poddar eller via bloggen Ingen hinner fram.

Ingen hinner fram

Podcast om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik, med Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström.

Podden ”Ingen hinner fram” drivs av prästerna Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström sedan mars 2019. Varje vecka släpps ett nytt avsnitt med innehåll som rör sig mellan ”kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik”.

Sommar i Carl Johans pastorat

Konsertprogram

Välkommen på konsert och musikgudstjänst i Högsbo församling!

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Masthuggskyrkan! Fri entré.

Konsertprogram

Konserter och musikgudstjänster i S:ta Birgittas kapell, på Röda sten.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Ingen hinner fram

Darwins stege

Pontus Nilsen intervjuar forskare och föreläsare som medverkat i Svenska kyrkans program på Vetenskapsfestivalen.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!