Ett grönt skott spirar ur en hög med pengar.
Foto: Micheile Henderson/Unsplash

Informationsdag om fonder 27 april 2021

Välkommen på drop in med information om fonder i Carl Johans församlingshem.

Få hjälp med din ansökan

Har du eller någon du känner svårt att få pengarna att räcka till? Kom på drop in med information om vilka fonder du kan söka.

Tid: Tisdagen den 27 april kl. 10–16, drop in

Plats: Carl Johans församlingshem

Vi hjälper dig med din ansökan om ekonomiskt stöd ur församlingarnas fonder och stiftelser. För dig som är boende i Carl Johans pastorat. Välkommen!

Att söka fonder

Svenska kyrkan förvaltar fonder som stöd till personer med ansträngd ekonomi och människor i svåra situationer.

Mellan den 1 mars–25 maj kan du ansöka om ekonomisk hjälp inför sommaren 2021.

I samband med ansökan behövs uppgifter som styrker din ekonomiska situation (se ansökningsblanketten nedan) samt att du bor i Carl Johans, Oscar Fredriks, Masthuggs eller Högsbo församling.

För att ansöka fyller du i vår ansökningsblankett. Du kan antingen ladda hem ansökningsblanketten eller hämta den i kyrkan/församlingshemmet. (Vid Carl Johans församlingshem hittar du blanketten i den lilla brevlådan utanför entrén). Om du vill ha hjälp att fylla i ansökan kan någon av diakonerna hjälpa till under mottagningstid eller vid informationsträffen den 27 april.