Foto: Jesper Wahlström /Ikon

66 898 kronor till internationellt arbete

Nyhet Publicerad

Under julinsamlingen, som startade 1 december och avslutades 6 januari, samlade församlingarna i Carl Johans pastorat in totalt 66 898 kronor till ACT Svenska kyrkan. December var också en månad när det hände mycket i kyrkorna.

Adventsmarknad, gemensamt pyssel och bak, julallsång, konserter för alla åldrar, gemensamt julfirande och drop in-vigsel på nyårsafton var bara några av de saker som hände i församlingarna i Carl Johans pastorat under december.

Självklart fanns samlingar vid krubban, den traditionella julbönen och julottan, men även den vanliga vardagsverksamheten som barnkörer, gemenskapssamlingar för äldre, lunchandakter och gudstjänster - både i kyrkor och på äldreboenden och sjukhus.