Foto: Carina Lantz-Helander

Öppen förskola

Välkommen till en avslappnad, trygg och lekfull miljö. För barn 0–5 år i vuxens sällskap.

Lek, sång och umgänge i ett lite mindre format

Välkommen till öppna förskolan! Vi träffas måndagar i Högsbo församlingshem.

Vi leker och sjunger tillsammans. Alla är välkomna, oavsett om du är medlem i Svenska kyrkan eller inte. För barn 0–5 år i vuxens sällskap. Sångstunden börjar kl. 11. Drop in, ingen anmälan behövs.

Måndagar, kl. 10–12

Högsbo församlingshem

Sopplunch i Högsbo på måndagar

Stanna gärna kvar för att äta lunch tillsammans efter öppna förskolan. Varje vecka serveras soppa från kl. 12 till självkostnadspris.

Två blåa tallrikar fyllda med krämig orange soppa.

Sopplunch

Lunch och vardagsgemenskap, varje måndag kl. 12.

Hitta hit

Om du har barnvagn tar du dig enklast till församlingshemmet genom att gå ner till vänster om kyrkobyggnaden. Adress: Bankogatan 61.

Andra förskolor i Carl Johans pastorat

Öppen förskola

Lek, pyssel & prat för alla barn i sällskap av vuxen. Öppet måndag och onsdag. Välkomna!

Ett barn på förskolan leker i buskarna på gården. En av pedagogerna sitter på huk och ler mot barnet.

Carl Johans församlings förskola

I Carl Johans församlingshem (intill Carl Johans kyrka) driver vi en heltidsförskola som består av en barngrupp i åldrarna 1-5 år.