Dop, konfirmation, bröllop, begravning

Kyrkan finns med under hela livet!

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Dopet är en gåva där Gud lovar att vara oss nära hela livet.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Bröllop

Dags för bröllop? En kyrklig vigsel är en symbolhandling i kärlekens namn där vi ber Gud välsigna ert liv tillsammans. Här kan du läsa om vad ni bör tänka på inför vigseln och preliminärboka ert bröllop i Brunnby församling.

Närbild på guldfärgade kugghjul i ett urverk.

Årets högtider

Inom kristendomen finns det många högtider. Kristendomens viktigaste högtider är jul, påsk och pingst. De flesta av årets högtider kretsar kring händelser i Jesu liv, men det finns också högtider som lyfter fram helgon, martyrer och apostlar.

Begravning

När någon man håller av dör känner man sorg och saknad. Församlingens uppgift är att finnas till hands.