Konfirmand 2023-2024

Vi vill hjälpa ungdomarna att formulera sina frågor. Nästan alla ungdomar, på gränsen mellan barn och vuxna, går omkring med många funderingar. Frågor om liv och död, krig och fred, om kärlek, om rättvisa, om framtiden.

Konfirmand 2023-2024
Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt. När man ses på konfirmandträffar eller läger pratar man om olika frågor i små eller stora grupper. Det kan handla om allt mellan himmel och jord. Ofta hittar man på olika aktiviteter och provar nya saker tillsammans. Man får vara med och fira gudstjänst och andakt, veta mer om vad Bibeln och Psalmboken innehåller och hur det kan hänga ihop med vårt liv här idag.

Alla är välkomna att bli konfirmerade, du behöver inte vara döpt för att börja i en konfirmandgrupp, men du behöver döpa dig för att bli konfirmerad. Många konfirmander döps under sin konfirmandtid.

Ett av konfirmandarbetets mål är att få dig som ungdom att förstå värdet av att vara precis som du är och att du är oändligt värdefull.

Lägergruppen

I Brunnby församling kommer vi läsåret 23/24 att ha en konfirmationsgrupp var torsdag efter skolan med start 30 nov 2023. Dagsutflykter och aktiviteter tillkommer några gånger under läsåret. (Uppstart och inskrivning den 10 september.)

Vi kommer att ha dagläger 18-19 nov 2023, och sedan läger med övernattning 3-5 maj 2024.

Konfirmationsgudstjänsten kommer att vara i Brunnby kyrka den 18 maj 2024.

Sista anmälningsdag är 4 juni 2023.

Varmt välkommen, vi ser fram emot att träffa dig!

Vill du veta mer så hör av dig till:

anna.waitman@svenskakyrkan.se   072-512 67 26

maria.hansson4@svenskakyrkan.se