Foto: Anna Rydberg

Kontakta kyrkogårdsexpeditionen

På Jössagatan 24 i Borås finns kyrkogårdsexpeditionen där både begravnings- och gravskötselexpeditionerna håller till.

I nära anslutning till Borås största begravningsplats, S:t Sigfrids griftegård, finns kyrkogårdsexpeditionen. I samma byggnad finns även kyrkogårdschef, arbetsledare samt projektledare för anläggning och grönytor.

Våra öppettider är måndag-torsdag 8-15 (lunch 12-13) och fredag 8-12.

Begravningsexpedition

Här får du hjälp att boka borgerliga begravningar och gravsättningar. Vid val av gravplats följer vi gärna med er ut på visning av olika gravplatser som är lediga. Här beställs även skyltarna till våra askgravlundar. Här får du också hjälp om du har frågor kring gravrättsinnehav.

E-post: boras.begravningsexp@svenskakyrkan.se

Gravskötselexpedition

Här hjälper vi dig som har frågor om eller önskar beställa gravskötsel. Vi svarar också på frågor gällande gravstenar oavsett om det gäller en nymontering eller om din sten blivit nedlagt efter en säkerhetskontroll. Här får du även hjälp om du vill förnya din gravrätt eller om du önskar återlämna gravrätten. Har du fått en skylt på din gravplats hjälper vi dig att svara på vad ärendet gäller.

E-post: boras.gravskotselexp@svenskakyrkan.se