Två barn och en vuxen spelar Fia
Foto: Anhörigstödet i Borås Stad

Klubb Simon

Klubb Simon är en stödgrupp för dig som är mellan 7 och 12 år och som har ett syskon, en förälder eller någon annan nära person som är sjuk, har en funktionsvariation eller missbruk, och vill träffa andra barn i liknande situation.

Vi varvar lek, roliga aktiviteter med prat och fika när vi ses. Vi lär känna varandra i gruppen och pratar om tankar och känslor utifrån olika teman.

Innan gruppen startar vill vi träffa dig och en förälder så att vi får lära känna varandra och så du får veta mera om gruppen. Du bestämmer sedan om du vill vara med. Det kostar inget att delta.

När? Vi träffas vid id elva tillfällen under hösten 2024 med start 26 september.
Var? Hässleholmens församlingshem, nedervåningen, Våglängdsgatan 3.
Ledare: Gitte Ulvestig, anhörigkonsulent och Ing-Marie Johansson, diakon.

Gruppen genomförs i samarbete med Borås stad.

Intresseanmälan gör du genom att maila dina kontaktuppgifter till: boras.diakonicentrum@svenskakyrkan.se

eller

barnsomanhoriga@boras.se