Kristen djupmeditation i Överluleå kyrka.

Meditation

Meditation är en metod för inre vila, stillhet, och ordlös bön. Nu finns det möjlighet att få prova på eller fortsätta med meditation.

Meditation har använts i tusentals år. Den kristna meditationen bygger på varje människas förmåga att närma sig livets innersta, alltså att röra sig i riktning mot Gud och kärleken. Detta blir en form av bön utan ord.

I höst finns det möjlighet att meditera vid sex tillfällen.

Plats: Överluleå kyrka
Datum: 6 onsdagar kl 19-20 med start 1 november
Anmälan: senast måndag 30 oktober till ledare Charlotte Unée, 0921-775 71 eller charlotte.unee@svenskakyrkan.se

Herre låt det bli tyst och stilla inom mig. Tack Herre för att jag alltid lever i din blick. Ge mig tankens vila, i visshet om att det är du som styr allt. Ge mig hjärtats vila i visshet om att inget kan skilja mig från din kärlek.

Digital meditation

Börja med att låta kroppen slappna av.

Fortsätt sedan med ett meditationspass. Välj något av passen nedan: 5 minuter, 10 minuter eller 20 minuter. Upprepa gärna 2 eller fler gånger.

När du blivit van är målet att meditera 2x20 minuter per gång.

Passet i filmen är 5 minuter långt. Upprepa 2 gånger. Res dig och sträck ut kroppen mellan gångerna.

Passet i filmen är 10 minuter långt. Upprepa 2 gånger. Res dig och sträck ut kroppen mellan gångerna.

Passet i filmen är 20 minuter långt. Upprepa 2 gånger. Res dig och sträck ut kroppen mellan gångerna.