Foto: Emma Dahlbäck /Ikon

Ungdomar

För alla våra unga!

Fredagsmiddag

18.00 fredag 3 maj i Björklinge församlingshem. Vi börjar med gemensam måltid och sedan fortsätter vi med att spela spel, sjunga och samtala. Barnfamiljer, ungdomar och vuxna - alla är välkomna.

Bullkyrkan

För ungdomar i Björklinge, Skuttunge och Viksta. Öppet 22.00–24.00 fredag 3 maj i Björklinge församlingshem, ett samarbete med Björklinge Missionskyrka.

Vintergatan

Gillar du att skapa, spela spel och prata om saker som du tycker är viktiga? Då kanske Vintergatan är något för dig i åk 4-7!

Konfirmation

Vi har konfirmationsgrupp för dig som går i årskurs 8, är du intresserad? Då är det dax att du anmäler dig - gör det här!

Svenska Kyrkans Unga

KU för dig som går i nian eller är äldre

Samtalsstöd för unga

Chatten ungalukas.se öppen mån - tors 19-22 alla dagar, läs mer här.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Några ungdomar spelar rundpingis inomhus.

Ungdomsverksamhet

Det finns många mötesplatser för unga i Svenska kyrkan. Spela sällskapsspel, gör läxor och fika med kompisar. Eller engagera dig för något som du tycker är viktigt.

En grupp ungdomar med vänskapsarmband står i en klunga med händerna i mot mitten.

Ansök till utbytesprogrammet

Utbytesprogrammet är för dig mellan 18 och 30 år. Dela vardagslivet, och engagera dig i kyrkan och samhället under tre månader i Filippinerna eller Tanzania. Sista ansökningsdag är 15 mars.

En grupp ageravolontärer. En ung kvinna talar i en magafon.

Ageravolontär

Är du ung vuxen och vill engagera dig för internationella rättvisefrågor? Vill du vara med och påverka orättvisa strukturer? Då ska du bli Ageravolontär!