Foto: Magnus Aronson /IKON

Öppna förskolan - tisdagar och torsdagar

Gruppen där vi sjunger odödliga hits som ”Imse Vimse Spindel” och ”Bä bä vita lamm”

Församlingen öppnar dörrarna extra stort åt barn i åldrarna 0-6 och deras föräldrar i Öppna förskolan.

Vi träffas för att leka, prata, sjunga svenska barnsånger och fika tillsammans.

Mamma och pappa (eller mor- och farföräldrar) kan träffa andra föräldrar som talar eller förstår svenska medan barnen leker i barnrummet. Man behöver inte anmäla sig utan är välkommen de tillfällen man kan. För att hålla sig uppdaterad kan man gå med i gruppen ”Öppna förskolan svenska kyrkan Berlin” på Facebook.

Komminister Ina samt volontärerna Maj och Julia tar emot er!

Dessa är tiderna i vår:

tisdagar kl. 10:30-12 (direkt efteråt serveras tisdagslunch i kyrkan)
torsdagar kl. 16-18

Tanken är att oavsett om en är föräldraledig eller arbetar så ska någon av tiderna passa ens vardag. Tips! På tisdagar kl. 12 har vi tisdagslunch där husmor lagar svensk husmanskost. Stanna kvar och ät tillsammans! Läs mer om priser och menyn här.

Vi träffas i barnrummet på nedre plan, men ta gärna med kläder efter väder om det blir trångt och vi går ut eller om du/ni vill gå ut.

Medlem i Victoriaförsamlingen

Vill du vara medlem i Svenska Victoriaförsamlingen?