Foto: Amanda Gasser

Café Victoria

Varmt välkommen till Svenska Victoriaförsamlingens egna Café Victoria!

Vi serverar kyrkbakade bakvaror med ett fast utbud av bl.a.  Västerbottenostpaj, kanel-,kardemumma och vaniljbullar, svenskt kaffe och andra bakverk - också för avhämtning.

Öppettider:

Måndag - torsdag kl. 12-17

Vi har ett mysigt café med sittplatser både inne och ute i vår vackra park. Det finns fritt WiFi, svenska tidningar samt en pocketbokhylla - med titlar att köpa med sig hem för 2€/styck. Kaffet är garanterat svenskt och kanelbullarna garanterat smarriga. Välkommen!

Foto: Amanda Gasser

En tårta till födelsedagen? Välkommen att kerstin.nilsson3@svenskakyrkan.se  (Tfn. 0173 192 39 23) om du vill beställa en prinsesstårta eller smörgåstårta (kan med fördel frysas in) till en födelsedag eller varför behöver man ens en anledning förutom att det är så gott?! Priset för prinsesstårta är 28 euro (8 bitar), 40 euro (12 bitar) eller 50 euro (16 bitar), ros och skrift i choklad ingår. Du kan även beställa köttbullar och andra husmanskosträtter av Kerstin.

Fråga Kerstin om du har frågor eller önskemål.

Caféet i Svenska Victoriaförsamlingen

Vill du känna doften av nybakta kanelbullar och dricka en kopp bryggkaffe (Fairtrade) medan du läser en svensk tidning - då har du kommit helt rätt!
I caféet har vi fritt WiFi och svenska tidningar.
Ta en titt i vitrinskåpen om du vill köpa med dig lite svenskt smågodis (Fairtrade), nyponsoppa, svenskt bakpulver eller vaniljsocker.
Under sommaren är det självklart möjligt att fika ute i kyrkparken!

På tisdagarna under höst- och vårterminen kl 12.15 serverar vi lunch i caféet. Det kan vara svensk husmanskost, som  isterband eller spagetti med köttfärssås. Det finns alltid en vegetarisk variant. Den som är allergisk och vill komma, kan ta kontakt med husmor Kerstin (tel 030 864 95 924). Priset är 7 Euro för församlingsmedlemmar (5€ för pensionerade medlemmar) och 9 Euro för övriga gäster. Välkommen!

Kyrka för Fairtrade

Sedan februari 2017 är Svenska kyrkan i Berlin diplomerad Fairtradekyrka!