Välkommen till Berga pastorat

Vårt pastorat består av Berga, Bolmsö, Dörarp, Tannåker och Vittaryds församlingar

Vi söker kyrkoherde

Vi söker en kyrkoherde som tillsammans med oss vill leda vårt pastorat in i framtiden. Ansökningstid 29 augusti -fredag 20 september. Välkommen med din ansökan.

En flicka målar sin kompis i ansiktet med en penna.

After School i Vittaryd

Du som går i åk 3-6, välkommen på After School i Vittaryds församlingshem. Det finns tid för läxläsning, spela spel, lek, chill mm.  Längre ned på sidan kan du läsa om anmälan.

Lagandagen

Lördag den 7 september 2024 står kyrkorna i Lagan tillsammans på stationsområdet under Lagandagen. Vi erbjuder fika, sång och andakter. Nytt för i år är att vi också är vid Ringvallen där det blir aktiviteter för barn tex. såpbubblor, sång och musik, trolleri mm. Välkommen förbi! Hoppas vi ses!

Församlingsdag i Dörarp

Söndag 1 september. Vi inleder med Gudstjänst i kyrkan kl 11:00. Därefter blir det kyrklunch i församlingshemmet. Allt kring anmälan läser du längre ned på denna sida.

Taizégudstjänster

Datum för nästa Taizémässa är söndag den 1 september kl 18:00 i Berga kyrka. Den leds av Magnus Hullfors och Robin Tuvesson. Välkommen!

Ett kakfat, två kaffemuggar och ett tänt ljus står på ett bord.

Måndagscafé i Berga församlingshem

Välkommen till Måndag Café i Berga församlingshem! Här finns en gemenskap för dig som önskar träffa och umgås med andra människor. Det är en möjlighet även för dig som önskar att bara slå sig ner för en stund med en kopp kaffe, te och gott tilltugg.

Tannåker kyrka

Församlingsdagar i Tannåker/Bolmsö

Söndag den 29 september - Församlingsdag i Tannåker. Söndag den 13 oktober - Församlingsdag på Bolmsö.

Barn och ungdom

Här kan du läsa om våra barngrupper. Vecka 35 sätter vi igång med våra grupper igen. Varmt välkommen!

Konfirmation

För dig som börjar åttan i höst inbjuder vi till ett konfirmandår i Berga pastorat. Tid för informationsträff är tisdag 10 september, i Berga församlingshem.

Månadsblad

Här kan du läsa våra månadsblad, vad som är på gång i pastoratet och våra predikoturer. Varmt välkommen till våra gudstjänster och mötesplatser.

Någon antecknar i en kalender med en röd penna.

Här finner du tider och platser för våra gudstjänster och mötesplatser

Messy Church

"Rör ihop lite kreativitet, mat, Jesus, musik och gemenskap i en stor gryta. Och vips så har du Messy Church. En kväll för hela familjen; barn i alla åldrar, föräldrar, mor- och farföräldrar, släkt och vänner" Låter det här intressant? Välkommen torsdag 24 oktober kl 17:00. Vi uppdaterar med information under när det närmar sig.

Bibelstudie och praktik

Välkommen att tillsammans med andra reflektera lite djupare kring en evangelietext och få hjälp med att ta den från lära till liv i vardagen! Information om tid och plats kan du läsa om på denna sidan. Första tillfället, torsdag den 15/8 är inställd. Välkommen torsdag den 29/8.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan
En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Här kan du läsa våra kyrkfönster, månadsblad med mera.

Act, Svenska kyrkan

Här kan du läsa om pågående/kommande insamlingar till Act. Här får du också direktlänkar till Act:s nationella sida.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.