Gudstjänster och evenemang

På denna sida kan du ta del av veckans gudstjänster som uppdateras varje måndag och andra evenemang som sker i Backa pastorat.

Filmkväll och samtal: The Chosen

Tillsammans ser vi på ett avsnitt ur den banbrytande serien The chosen - ett historiskt drama som baseras på Jesu liv, sett genom ögonen på dem som kände honom. Efter avsnittet har vi ett samtal om det vi sett.

Missionsfest, spår av 150 år i av Svenska kyrkans mission

Var med och fira 150 år av internationellt engagemang. Söndag den 28 april, kl. 17.00, Brunnsbokyrkan.

Maj 2024

Söndagsintervjun med Ing-Marie Svenning

Ing-Marie Svenning är dagens gäst! Hon berättar om sitt arbete i Swaziland.

Vuxen-Barnträff med Efter dagis

Titta in efter förskola/skola/jobb för att prata, leka, pyssla, fika och umgås en stund. Våfflor till fikat!

Lunchmusik - Syskonen Mendelssohn

En paus mitt på dagen med orgelmusik av Fanny Hensel och Felix Mendelssohn framförd av organist Elisabeth Levinsson.

One with them

One with them är nationella bönesamlingar för den förföljda kyrkan med berättelser, reportage, sånger och bön. Digital sändning från Open Doors.

Gökotta

Vi välkomnar våren med en Gökotta vid Rödbo kyrka. Säve seniorkör bjuder på sång och efter gudstjänsten lär präst John Thulin oss att lyssna på traktens fåglar! Ta med en kaffekorg och något att sitta på.

Gökotta vid Domarringen

Våren är kommen och det firar vi med en gökotta i Dommaringen vid Tuve kyrka. Vid dåligt väder hålls gudstjänsten i Glöstorpskyrkan.

Gudstjänst med små & stora

Gudstjänst för hela familjen med sång, spännande bibelberättelser och mycket mer!

Gudstjänst på teckenspråk

Välkommen att fira en teckenspråkig gudstjänst i Kärra kyrka!

Vårkonsert

En kväll fylld av musik med Glöstorpskören och Tuve sånggrupp, under ledning av Ingmarie Wahlbäck.

Musikgudstjänst

”I det fria” - S:t Olofskören under ledning av Leif Tullhage bjuder på musik i vårkvällen tillsammans med instrumentalisterna Niklas Robertsson på flöjt/altsax och Anne Marie Tålig på cello.

Friluftsgudstjänst på Hökälla

Upplev naturens frid och körsång med Bäckebol Vocalis under ledning av Ann-Britt Nykvist. Välkommen på en gudstjänst i det gröna!

Gemenskapsträff

Selmakören hälsar sommaren välkommen under ledning av Ann-Britt Nykvist. Gemenskap, underhållning och smörgåsfika!

Kyrktorsdag

Gudstjänst med små och stora - sång, drama och ljuständning. Efteråt äter vi kvällsmat tillsammans!

Musik i försommartid

Folkliga koraler och visor med damkören Cantus. Edvard Levinsson, cello. Elisabeth Levinsson, ledning.

Veckans gudstjänster

På söndag är det Femte söndagen i påsktiden och temat är Femte söndagen i påsktiden. Välkommen att fira gudstjänst i Backa pastorats kyrkor!