Kyrkogården

är de dödas vilostad, ett minnenas rum, en Guds åker. Här hittar du information om gravskötsel, gravsäkerhet och vilka projekt som är på gång på våra kyrkogårdar.

Renovering av bro

Just nu pågår en renovering av bron över Sävsjökanalen på Arvika kyrkogård. Bron kommer att vara avstängd under tiden.

Projekt som är på gång

på våra kyrkogårdar

Elfordon med hetvatten för ogräsbekämpning

Nya maskiner, nya satsningar på miljön!

Begravningsverksamheten inom Arvika pastorat ställer om maskinparken för att bli mer miljövänliga.

Gravstenssäkerhet

På alla pastoratets kyrkogårdar.

Vid dödsfall

Det är en svår situation när någon som står oss nära dör. Förutom sorgen, ställs vi inför en rad praktiska uppgifter.

FAQ om begravningsavgift

Frågor och svar om enhetlig begravningsavgift

Gravar och gravplatser

Minneslund, askgravlund, kist- & urngrav och urngravplats. Flera alternativ finns för gravplats.

Gravskötsel

En välvårdad begravningsplats är för många människor en plats som ger ro och tillfälle till eftertanke.

Kultur och historia

Läs mer om Kolerakyrkogården, krigargravarna, kulturinventeringar med mera.

Kyrkogårdsförvaltningen i Arvika Pastorat

Post: Box 111, 671 23 Arvika
E-post: arvika.kgf@svenskakyrkan.se
Besök: Mikaeligatan
Telefon- och besökstider:
Måndag-fredag 09.00-15.00 (lunchstängt: 12.30-13.30).
E-post till Krematoriet: arvika.krematoriet@svenskakyrkan.se

Sök i gravboken

Svenska Gravar ger allmänhet och andra intressenter kostnadsfri tillgång till att söka i Arvika pastorats databas med information om gravar och gravsatta på kyrkogårdarna inom Arvika kommun (och ett stort antal andra kyrkogårdar runt om i landet). Sök här med Svenska Gravar