Våra kyrkor och församlingar

Arvika Pastorat innefattar sju olika församlingar, Arvika-Ny-, Brunskog-, Glava-, Gunnarskog-, Mangskog-, Stavnäs-Högerud- och Älgå församlingar.

Mikaelikyrkan

Mikaelikyrkan ligger som ett smycke vid Kyrkvikens norra strand.

Trefaldighetskyrkan

Trefaldighetskyrkan ligger belägen högt uppe på Minneberg och blickar ut över staden.

Brunskogs kyrka

Brunskogs kyrkan ligger vid sjön Värmeln och tillhör Brunskogs församling. Församlingen ligger cirka 20 km öster om Arvika och har drygt 1 600 församlingstillhöriga.

Glava kyrka

Glava församling med Glava kyrka ligger 30 kilometer väster om Arvika och har drygt 600 församlingstillhöriga

Gunnarskogs kyrka

Gunnarskogs församling med Gunnarskogs kyrka har cirka 1 700 församlingstillhöriga och ligger 20 kilometer norr om Arvika.

Mangskogs kyrka

Mangskogs församling med Mangskogs kyrka ligger 20 kilometer nordöst om Arvika och har cirka 500 församlingstillhöriga.

Ny kyrka

Ny kyrka 20 kilometer nordväst om Arvika, vackert belägen vid Nysockensjöns strand.

Stavnäs kyrka

Stavnäs kyrka tillhör Stavnäs Högeruds församling och ligger cirka 20 kilometer sydväst om Arvika. Församlingen har drygt 1 100 församlingstillhöriga.

Älgå kyrka

Älgå församling med Älgå kyrka ligger cirka 20 kilometer väster om Arvika. Församlingen har drygt 700 församlingstillhöriga men har varit vallfartsväg för pilgrimer sedan medeltiden.

Bogens kyrka

Kyrkan i Bogen ingår i Gunnarskogs församling och är Arvika pastorats nordligast belägna.

Högeruds kyrka

Högeruds kyrka till hör Stavnäs Högeruds församling. Församlingen ligger cirka 20 kilometer sydväst om Arvika och har drygt 1 100 församlingstillhöriga.

Boka i Arvika pastorat

Du är välkommen att planera din familjehögtid hos oss. Präst, kantor, vaktmästare hjälper gärna till med förberedelserna inför dop, vigsel och begravning.