Gröna skyltar på kyrkogårdarna

Det många gravar som fått gröna skyltar hos sig. Vi söker anhöriga till de som är gravsatta? Kan ni hjälpa oss?

Kyrkogårdsförvaltningen i Åre Pastorat ber om hjälp

Vi placerar fortlöpande ut gröna kontakt-skyltar på de gravar som vi saknar ägare (gravrättsinnehavare) till. Vet du vem som har hand om graven eller känner du till någon anhörig till de gravsatta så kontakta oss.

Skyltarna kommer sitta uppe under två år. Har vi inte fått kontakt med ägaren under den tiden så återgår gravrätten till pastoratet.

Ni har säkert sett de här skyltarna som kommit upp på kyrkogården, de betyder att vi söker anhöriga till de som är gravsatta. Vi vet att många av er har stor kännedom om folket som bott och levt i byn.

Om ni vet någon som är anhörig till de gravsatta blir vi väldigt glada om ni vill meddela oss detta eller själv kontakta dem och be dem att höra av sig till oss. Detta skulle vara till stor hjälp för oss.

Kyrkogårdsförvaltningen Tina Nilsson tel 0647-146 56

Öppettider: måndag, tisdag & torsdag kl 9-12