Foto: Ann Broman

Ungdom & konfirmand

I vår verksamhet får du möjligheten till ett avbrott i vardagen, träffa andra ungdomar och ha kul tillsammans, prata om livet och upptäcka tro och Gud i gemenskapen med andra.

Fredagsfrukost för dig i åk 6-9

Du som går på Furulidskolan är välkommen på gratis frukost i Aneby kyrka! Fredagar kl. 7.30-8.30 (ej lov- och helgdagar).

En griffeltavla där texten together står med stora boksräver i vitt. Under texten målade människor i olika färger som håller varandra i händerna.

KU (Kyrkans ungdom) från åk 7.

Kl. 18.00-21.00 onsdagar jämna veckor och torsdagar ojämna veckor. För dig som vill hänga i kyrkan med andra ungdomar och ha väldigt kul tillsammans.

Här hittar du hur vi jobbar med vårt konfirmandarbete i Aneby pastorats konfirmandhandlingsplan

Trygga vuxna

Vill du göra något viktigt? Vill du känna dig behövd, ha kul och utvecklas i en inspirerande miljö? Då har du möjlighet att bli en Trygg vuxen i förskolan eller skolan. Insatserna är ideella och du kan delta på lektioner och raster, vara med på fritids eller hjälpa till med läxor.