Framför tre smala kyrkfönster hänger i tur och ordning ett hjärta, ett ankare och ett kors.
Foto: Alex & Martin /Ikon

Vuxenverksamhet

Vi strävar efter att det ska finnas något för alla. Lugn och ro, gemenskap och ny kunskap. Eller en plats där du behövs och känner dig behövd.

Lunken och Lommalunken!

Lunken - Askeryd torsdagar kl. 14.00 - 15.30 och Lommalunken - Lommaryd onsdagar kl. 14.00 - 15.30! Gemensamt för de båda är att vi tar en skön, lagom lång promenad tillsammans, fikar och har en kort andakt. Välkommen!

Balsam för själen

Varje torsdag kl. 18.30 i Lommaryds församlingshem. Balsam för själen är goda samtal om viktiga ämnen i det lilla formatet. (Ingen anmälan behövs) Varmt välkommen.

Någon sitter och broderar.

Våra syföreningar

Idag finns flera syföreningar i pastoratet. Vill du veta mer om vilka de andra syföreningarna är och hur man kommer i kontakt med dem? Tveka inte att ringa till expeditionen så får du hjälp att nå rätt kontaktperson.

En stickning i olika lila nyanser och ett garnnystan ligger på ett bord.

Sticka och skicka!

Vi träffas varje måndag kl 18.00-19.30 i Aneby kyrka för att sticka babyfiltar och babykläder som vi sedan skickar till barn i Kenya genom New Life Mission. Har du garner, stickor eller virknålar att skänka får du gärna lämna dem på pastorsexpeditionen. Ledare för gruppen Kerstin Gustafsson, 0380-408 98.

Känner du dig ensam och önskar besök?

Vi är flera i kyrkan som gärna kommer på ett hembesök till dig, för att sitta ner, prata en stund och känna gemenskap. Välkommen att höra av dig/er.

En vit sten med texten Älskad för alltid och en liten ängel ligger på en gravsten.

Sorgegrupp

Gruppen för dig som mist en nära anhörig. Du möter andra i samma situation - samtalar och delar tankar och erfarenheter kring sorg, saknad och hur livet kan gå vidare.

Musik & sång

Musiklivet är rikt i pastoratet! Förutom körerna som övar varje vecka finns ibland mer projektbaserade körer och ensembler.