Kyrkogårdsförvaltningen

Vi sköter om alla våra vackra kyrkogårdar och ansvarar för begravningar.

Kyrkogårdsförvaltningen

Välkommen till kyrkogårdsförvaltningen i Aneby Pastorat
Kyrkogårdsförvaltningen i Aneby pastorat ansvarar för begravningsverksamheten, det är nio begravningsplatser och kyrkogårdar runt om i kommunen samt begravningskapellet Capella Omnia i Aneby.

Vi på kyrkogårdsförvaltningen vill vara ett stöd, ge vägledning och hjälpa er med praktiska frågor när någon anhörig har avlidit. Arbetslaget utgår ifrån Aneby men ofta hittar ni oss ute på någon av kyrkogårdarna. Vi sköter gravvårdar, planterar blommor, klipper gräs, gräver gravar och tjänstgör vid begravningar.

Kyrkogårdsförvaltningen har expeditionstider tisdag, onsdag och torsdag klockan 10.00–12.00, i Vita huset/vaktmästarhuset, söder om kyrkan i Aneby.
Under expeditionstiderna kan ni ringa oss på 0380-412 25 och knappa in val två eller besöka oss.

Våra kyrkogårdar

Gravplatser