Om Aneby pastorat

Aneby pastorat har förutom ett glatt gäng medarbetare, ett kyrkofullmäktige, ett gemensamt kyrkoråd och är en del av Aneby kristna råd. Varje församling har också varsitt församlingsråd.

Aneby kristna råd

Svenska kyrkan, Allianskyrkan, Korskyrkan och Bredestad baptistförsamling samarbetar i Aneby Kristna råd, AKR.

Aneby pastorats miljöarbete

Vi arbetar för att vår verksamhet ska vara så hållbar som möjligt och kan nu stolt säga att vi blivit godkända enligt fas 2 i Svenska kyrkans miljödiplomering.

Miljöpris till Aneby pastorat

Vid Kommunfullmäktige 12 december 2022, fick fastighetsansvarige Curt Nylén och kyrkogårdschef Magnus Berggren ta emot Aneby kommuns miljöpris.

Lokalförsörjningsplan Aneby pastorat

Lokalförsörjningsplanen för Aneby pastorat antogs vid Kyrkofullmäktige 2021-05-04. Här kan du ta del av denna, samt barnkonsekvensanalysen.

Information om personuppgifter - GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.