Ett litet barn håller en vuxen i handen på promenaden. En hund går framför dem.
Foto: Johannes Frandsen

Barn & familj

"Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte". Till vår verksamhet är alla välkomna precis som ni är!

Barn och föräldragrupper

Välkomna på Himmel och pannkaka och Babycafé i Aneby församlingshem

En flicka sitter och målar en kotte.

Lördagsgruppen

Barn från 4 år och uppåt är välkomna på pyssel, lek, andakt och annat kul varannan lördagsförmiddag i Lommaryds församlingshem.

AFTER SCHOOL

En eftermiddagsgrupp dit du kan komma efter skolans slut och ha kul ihop med dina kompisar. Mellanmål serveras och olika aktiviteter erbjuds. After school finns i Lommaryd, Vireda och Sunhult.

En flicka skriver något på ett papper framme i kyrkan.

Gudstjänst för små och stora

Barn är alltid välkomna att fira gudstjänst men vid vissa tillfällen tänker vi lite extra på dem. Ofta deltar barn och ledare från våra verksamheter vid dessa tillfällen.

Söndagsskola

Barnens gudstjänst i gudstjänsten när vi firar högmässa i Aneby kyrka.

MESSY CHURCH

Till Messy church är alla åldrar välkomna och du kommer precis som du är! Aktiviteter, gemenskap, andakt och mat. Ingen kostnad!

Trygga vuxna

Vill du göra något viktigt? Vill du känna dig behövd, ha kul och utvecklas i en inspirerande miljö? Då har du möjlighet att bli en Trygg vuxen i förskolan eller skolan. Insatserna är ideella och du kan delta på lektioner och raster, vara med på fritids eller hjälpa till med läxor.

Välkommen till barnkören i Aneby kyrka. Vi sjunger tillsammans varje tisdag 16.30-17.30.

Tycker du om att sjunga och skulle tycka det var roligt att sjunga tillsammans med andra? Kom och prova på och sjung i barnkören. Barn från 5 år och uppåt är välkomna. Vi bjuder på mellanmål.