Vad händer i höst?

Hösten närmar sig och med den startar vi upp våra olika gruppverksamheter.

För barn och Familj

Vuxen & Barn

Du som har barn och är föräldraledig eller har en ledig dag är välkommen till Älvsby församlings öppna förskoleverksamhet, Vuxen&Barn.

SkaUt!

Det här är en aktivitet för dig som går årskurs 3-5 och gillar att vara utomhus.

Nu startar barnkören upp igen!

Barnkören träffas på  torsdagar i Älvsby församlingsgård och sjunger tillsammans. Terminsstart 14 september-23 .

Barn och Familj i Vidsel

Här blandas lek, allvar och skapande aktiviteter - och så får du lära dig mer om Bibeln.

Ungdomsverksamhet

KU - Kyrkans Ungdomsgård

Här är platsen för dig som går i åk. 8 och uppåt! Gemenskap, andakt, kvällsfika och mycket mer. Ta med en kompis och kom förbi.

Konfirmation 23/24

Under perioden 25 september-15 oktober kan du anmäla dig till årets konfirmationsläsning.

Verksamhet för alla åldrar

Bibelstudium Ht 2023

Bibelstudium i gemenskap kring bibels texter. Alla är välkomna och ingen förkunskap krävs. Terminsstart tisdag 12 september 2023.

Vill du sjunga i kör?

Genom körsången får du möjlighet att utveckla din sångröst, medverka vid konserter i Älvsby kyrka och vara en del av gemenskapen det innebär att sjunga i kör.

En flicka i stickad tröja har stoppat en rostad macka i munnen.

Mångkulturell mötesplats

På mångkulturell mötesplats är alla människor välkomna, oavsett ålder, bakgrund eller religion.

Onsdagscafé med innehåll

Välkommen till en mötesplats för alla daglediga.

Välkommen på stickcafé i Vidsels kyrka.

Du kan komma med eller utan handarbete.

Gå tillsammans i Vidsel!

Välkommen att promenera tillsammans med andra i grupp.

Kvällsmusik i Älvsby kyrka

Kom och lyssna till församlingens kör, inbokade gäster och lokala förmågor. I vanlig ordning fritt inträde.

Musikcafé i Vidsels kyrka

Välkommen till vårens musikkaféer i Vidsels kyrka. Underhållningen varierar; allt från traditionella psalmer till välkända visor.