Tisdagsträffen

En plats för gemenskap och tillhörighet

På Tisdagsträffen ses vi varannan tisdag ojämna veckor kl. 13.00 Vi inleder med en gemensam lunch som kostar 30 kr.

Därefter är det en planerad programpunkt för dagen. Programpunkten kan vara någon form av underhållning tex sång och musik eller en föreläsning. Det kan även vara något som fokuserar mer på delaktighet och gemenskap.

’’Jag tror att det är viktigt för oss människor att få känna gemenskap och tillhörighet. Att våga pröva något nytt och känna att man klarar av det stärker oss som individer. Vårt samhälle blir mer och mer automatiserat vilket minskar antalet mänskliga samtal och möten. Då blir det än viktigare att vi skapar fler ”gemenskapande” platser där det finns utrymme för samtal och delande’’ säger Diakon Ulrika Ingermark som håller i Tisdagsträffarna.

Förutom Tisdagsträffen är vi några stycken som ses på torsdagar på ’’Stickcafé’’ Då finns det kaffe och te framdukat och de flesta har med sig något hantverk som man kan ha för händer medan vi pratar med varandra. Flera av oss har påbörjat en stickning inför ett spännande projekt som församlingen vill engagera sig i. Vi berättar gärna mer om du är intresserad av att vara med. Även om du inte gillar att hålla på med något hantverk så är du varmt välkommen att vara med i gemenskapen!