Högmässor och gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst och mässa i Adolf Fredriks kyrka.

Varje söndag
11.00 Högmässa eller Mässa för alla åldrar (En gång i månaden).
Veckans höjdpunkt i församlingen! En plats att möta Gud och varandra. Vi samlas för att tillsammans be, sjunga och lyssna.  Adolf Fredriks vokalensemble eller Adolf Fredriks kyrkas kammarkör medverkar. Kyrkkaffe serveras efteråt församlingslokalen på Kammakargatan 30.

Varje torsdag
12.15 Lunchmässa
Vardagsmässa där vi samlas vid nattvardsbordet och ber tillsammans för de förbönsämnen som lagts i vår förbönskorg.

Varje onsdag
17.30 Kvällsmässa
En lugn stund i kyrkan med en kort kvällsmässa. Den som vill kan sedan fortsätta kvällen med samtalskväll i församlingslokalen på Kammakargatan 30.

En söndag i månaden
11.00 Mässa för alla åldrar
Mässa för alla åldrar är en gudstjänst som riktar sig till alla åldrar och tilltalet i predikan vänder sig till både barn och vuxna. Våra barnkörer medverkar och sjunger sånger som handlar om temat för dagen.

En onsdag i månaden
Babygudstjänst kl. 13.30

Påskens högmässor och gudstjänster

Välkommen att fira påskens högtid i Adolf Fredriks kyrka

Vad gör de i kyrkan egentligen?

Vi firar gudstjänst!

Kyrkvärdar tar hand om besökarna

I varje gudstjänst möts du av dem - kyrkvärdarna. Den som är kyrkvärd har en central roll i mötet med gudstjänstbesökarna och ser till att alla känner sig välkomna. Att vara kyrkvärd är ett ideellt hedersuppdrag med en lång historia.

Mässa för alla åldrar

En söndag i månaden, under terminerna, firar vi Gudstjänst för alla åldrar. Det är en gudstjänst som riktar sig till alla åldrar och tilltalet i predikan vänder sig till både barn och vuxna.

Babygudstjänst

En onsdag i månaden firar vi Babygudstjänst kl 13.30 i Adolf Fredriks kyrka. Upplev kyrkorummet tillsammans med din baby och sjung tillsammans. Efteråt är det Öppen förskola som vanligt på Kammakargatan 30. Välkommen!