Pojke står på en soptipp. Han tittar drömmande bortåt.
Foto: Jesper Wahlström /Ikon

Kampanjer

Act Svenska kyrkans återkommande kampanjer är en chans att tillsammans synliggöra viktiga frågor för en rättvis värld. Det handlar både om att samla in pengar till vårt internationella arbete och att engagera och skapa opinion i Sverige.

Två majskolvar mot blå himmel

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Tre män vaktar några extermt magra kor. Torkan har slagit hårt.

150 år av engagemang

Under hela 2024 uppmärksammar Act Svenska kyrkan 150 år av internationellt engagemang och jubileet kommer att genomsyra kommunikationen under sommaren också.

En grupp människor springer mot kameran. Det står Världens Barn eller Act Svenska kyrkan på deras kläder.

Världens Barn

Världens Barn är Radiohjälpens största insamling och genomförs av Sveriges Television och Sveriges Radio P4 i samarbete med 13 svenska organisationer, varav Act Svenska kyrkan är en av dem.

Splitscreen lucia och barnbrud.

Bryt en tradition

Tvångsäktenskap, könsstympning och andra övergrepp krossar drömmar och slår sönder liv - varje dag. Det är hög tid att bryta skadliga traditioner.

Ett ansikte skymtas bakom en lätt genomskinlig gardin.

16 days of activism

Act Svenska kyrkan är del av den årliga globala kampanjen 16 dagar av aktivism mot könsrelaterat våld "16 Days of Activism". Tillsammans ska vi öka medvetenheten om könsrelaterat våld, säkerställa förebyggande åtgärder och få slut på könsrelaterat våld och diskriminering inom alla områden.

Två kvinnor med Act Svenska kyrkan banderoller över axeln säljer lotter och kakor på julmarknad.

Kampanjer tidigare år

Under våra kampanjer engagerar sig tusentals frivilliga för att lyfta Act Svenska kyrkans arbete. De gåvor som kommer in ger fler människor förutsättningarna att själva skapa sig ett bättre liv.

En gåva för världen

Som månadsgivare tar du ställning för alla människors rätt till ett värdigt liv.

Bli månadsgivare