Någon sitter och arbetar på sin laptop.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon
Förändring genom påverkan

Nyhetsbrev internationell utveckling och politik

Nyhetsbrevet riktar sig till dig som arbetar med eller är intresserad av frågor om internationell utvecklingspolitik. Brevet innehåller analyser, debattartiklar och exempel på Act Svenska kyrkans påverkansarbete.

Påverkansarbete är en viktig del av det arbete som vi genomför tillsammans med våra partnerorganisationer i våra 17 programländer och i vårt humanitära program. Det kan till exempel handla om att stärka kvinnors deltagande i fredsförhandlingar, använda FN-mekanismer för att försvara religionsfrihet och jämlika medborgarskap, eller om att försvara det demokratiska utrymmet så att lokala civilsamhällesaktörer kan fortsätta göra sina röster hörda.

Personuppgifter

För att informera om Act Svenska kyrkans påverkansarbete (policydialog) skickar vi ut nyhetsbrev. Vi samlar därför in följande uppgifter: för- och efternamn, e-postadress, kategori (t.ex. politiker, civilsamhället, tjänsteperson vid Sida eller UD) och parti (gäller enbart förtroendevalda politiker). Uppgifterna behandlas för att kunna skicka vårt nyhetsbrev till dig med stöd av vårt berättigade intresse av att informera dig om vårt påverkansarbete. Uppgifterna inhämtas antingen från din arbetsgivares öppna hemsida eller vid kontakt med någon som företräder Act Svenska kyrkan.

Vi kommer att använda oss av dina personuppgifter tills vidare. Du kan när som helst avbryta din prenumeration av nyhetsbrevet. Det kan du göra via en länk längst ned i nyhetsbrevet.

Läs mer om hur Svenska kyrkan hanterar personuppgifter

Andra nyhetsbrev från Act Svenska kyrkan

Act Svenska kyrkans nyhetsbrev

Genom Act Svenska kyrkans nyhetsbrev får du uppdateringar, inbjudan till webbinarium och information om hur vi tillsammans kan bygga en tryggare framtid för alla. Nyhetsbrevet vänder sig till privatpersoner som är intresserade av vårt arbete och givare till Act Svenska kyrkan.

Nyhetsbrevet Vårt uppdrag

Vårt uppdrag nyhetsbrevet som vänder sig till ombud, anställda och förtroendevalda i församlingar och pastorat. I Vårt uppdrag finns inspiration och information för att skapa engagemang och insamlingsaktiviteter i ditt lokala sammanhang. På Kornet under ämnet Act Svenska kyrkan och Engagera dig kan du läsa mer om nyhetsbrevet och hur du måste vara registrerad i Kyrksam för att få det.