Flicka som sitter i en rullstol får en puss på handen av sin mamma.
Foto: Josefin Casteryd/Ikon

Tillsammans för Världens Barn

Det närmar sig kampanjkulmen för årets Världens Barn-kampanjen. Under veckorna 39–40 kraftsamlar vi för att uppmärksamma och samla in till världens alla barn.

Världens Barn är en insamlingskampanj för alla barns rätt till hälsa, skola och trygghet. Varje år engagerar sig tusentals människor för att samla in pengar. En del av pengarna från kampanjen går till Act Svenska kyrkans arbete för barn med funktionsnedsättningar i flyktinglägren i Dadaab, Kenya.

Till årets kampanj finns Världens Barn verktygslåda fylld med material att använda. Det finns även en affisch och annonser som lyfter ett av Act Svenska kyrkans projekt som får stöd av kampanjen. Affischen finns i Svenska kyrkans webbshop och annonserna finns i Svenska kyrkans mallverktyg.

Läs mer om Världens Barn-kampanjen.