Film från Act Svenska kyrkans fältbesök i Sydsudan

Nu finns en film från Act Svenska kyrkans besök i Sydsudan. Visa den på till exempel höstupptakt eller under kyrkkaffet. I filmen får du veta mer om vad vårt gemensamma arbete bidrar till.

I maj gjorde Act Svenska kyrkan två fältbesök i Sydsudan. Första besöket var till Adjuong Thok och Pamir flyktingläger där Act Svenska kyrkans tillsammans med lokal partner arbetar med utbildning och barnskydd.

Andra fältbesöket gick till Budi county där Act Svenska kyrkan tillsammans med en annan lokal partner arbetar med fredssamtal samt med att stärka områdets försörjningsmöjligheter.

Filmen är cirka fyra minuter lång och passar att visa på till exempel höstupptakter och under kyrkkaffe som inspiration för vad vårt gemensamma arbete bidrar till.