Gruppbild på sex engagerade personer. Båda unga och lite äldre.
Foto: Magnus Aronson /Ikon
Församlingsengagemang

Engagera dig genom din församling

Ditt engagemang för Act Svenska kyrkan behövs! För det är genom det lokala engagemanget här hemma i Sverige som viktiga arbetet som pågår ute i världen kan fortsätta. Du kan engagera dig både som ideell och anställd inom Svenska kyrkan.

Fyra personer sitter och samtalar och skrattar i en soffa.

Du kan också engagera dig i Act Svenska kyrkan

Är du intresserad av volontärarbete och brinner för rättvisefrågor? Då borde du gå med i en internationell grupp och bli ombud för Act Svenska kyrkan.

Klimatambassadör

Svenska kyrkans klimatambassadörer består av en grupp på 30 personer som på olika sätt är nyckelpersoner för Svenska kyrkans klimatarbete.

En ljusmanifestation

Årets Changemaker i Sverige

Att vara en changemaker är att bidra till förändring! I Act Svenska kyrkans nätverk finns många changemakers, både runt om i världen och i Sverige. På den här sidan kan du nominera changemakers från ditt sammanhang!

Anmäl dig till samordnarutbildning 23-24 maj i Uppsala

Utbildningstillfälle för dig som är samordnare för Act Svenska kyrkan. Tillfället riktar sig till dig som är samordnare, nyligen utsedd eller som funnits med ett tag.

Personer som kramas

Göra skillnad 2024

Helgen 12–13 oktober fyller vi Uppsala Konsert & Kongress med härliga möten, inspirerande samtal och hoppfulla berättelser från vårt världsvida sammanhang. Varmt välkommen att vara med!

Historiska bilder inuti texten 150

Uppmärksamma 150 år av internationellt engagemang

Var med och hylla handlingskraft och tron på människan under hela jubileumsåret 2024. Fokusera gärna på vårt gemensamma jubileum under sommarens kommunikation.