En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.
Foto: Magnus Aronson /Ikon
Engagera dig

Filmer, Webbinarium och reflektioner

Här hittar du filmer och anmäler dig till Act Svenska kyrkans aktuella webbinarier. Du hittar även inspirerande reflektioner kring mod, hopp och medmänsklighet.

Aktuellt just nu

Leende Desmond Tutu i lila skjorta, med armarna i kors.

A Tree has Fallen

En film om Desmond Tutu och hans livslånga kamp mot förtryck och rasism. Men också hans insatser för försoning, fred och rättvisa.

En man i hatt sitter i gräset och dricker kaffe. Himmlen är blå och nan ser ut att njuta.

Hoppfulla reflektioner

I en tid av oro behövs mod, hopp och medmänsklighet. Ta del av hoppfulla reflektioner från Act Svenska kyrkans verksamhet kring vad det innebär att vara kyrka i utmanande tider.

En grupp människor går på en väg.

Walk and talk

Vandra, reflektera och samtala om klimatet i en ”walk and talk”. Lyssna på reflektioner från personer runt om i världen som engagerar sig för klimaträttvisa.