Dela lika under samma himmel

Var med och fyll fastebössan

Dela med dig till människor som är i akut hungersnöd, är på flykt eller lever i utsatthet under samma himmel. Låt ditt bidrag i årets fastebössa göra verklig skillnad.

Världen står inför en global hungerkris. Det finns tillräckligt mycket resurser globalt för att lösa hungerkrisen, ändå är världen hungrigare än någonsin. Problemet är en fördelningsfråga, vi delar inte lika på makt och resurser. Vi måste tillsammans skapa möjligheter där människor själva kan försvara sin rätt till en hållbar försörjning.

Tillsammans kan vi göra skillnad

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga vill Act Svenska kyrkan bidra till en mer rättvis värld där alla människor kan äta sig mätta.

Genom att vara med och fylla fastebössan delar du med dig till människor som är i akut hungersnöd, har drabbats av jordbävningar, är på flykt från kriget i Ukraina eller på annat sätt lever i utsatthet under samma himmel.

Ge en gåva och bjud in dina vänner att vara med och bidra till en mer rättvis värld. Tillsammans kan vi vara ett stöd och en tillflykt i oro, nöd och krig.

Ge din gåva på Facebook, här i gåvoformuläret nedan eller swisha till 900 1223. Gåvorna används där behoven är störst.

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Split screen bild där det på halva bilden är natt och på andra halvan dag. Gul text: Dela lika rädd liv

Vårdagjämning, Dela lika-dagen

Den 20 mars uppmärksammar Act Svenska kyrkan världens orättvisa fördelning av mat, makt och resurser. Vi kallar dagen för Dela lika-dagen.

Person står och håller i kläder, böcker och saker.

Sälj på Tradera och rädda liv

Genom att sälja till förmån för Act Svenska kyrkan på Tradera kan du vara med och stötta människor som är i akut hungersnöd, på flykt från kriget i Ukraina eller lever i utsatthet.

Hur vill du ge?

• Bli månadsgivare
  • Swish 9001223
  • Bankgiro 900-1223