Terminsstart!

Nyhet Publicerad Ändrad

Efter ett långt sommarlov är det åter dags att samla oss i våra grupper. Vecka 36 är det terminsstart!

Ljusgläntan med sång och rytmik.

För dig som är dagledig med barn. Vi samlas i Prästgården och ägnar oss åt sång, rytmik och trevlig samvaro med våra små. Fika och kort andakt.
Tisdagar kl. 9.30-11.30, i prästgården. Joen.

juniorerna

För åk 4-7. Vår underbara juniorgrupp fortsätter med sina projekt och att ta hand om varandra och världen. Skönt häng och spännande uppdrag! Buss 15.05 från skolan.
Tisdagar kl. 15.10-17.00, i prästgården.
Joen.

Musikal, teater och skapande

På onsdagar träffas vi som vill ägna oss åt allt som har med musikal att göra! Vi sjunger, dramatiserar, bygger rekvisita, glädje och mod! För årskurs F-6. Maxantal 20 st. Buss 15.05 från skolan.
Onsdagar kl.15.10-17.00, i prästgården.
Joen, Maria.

körfrallan

Nu ska vi sjunga! En kör för alla med vår nya körledare Maria Bertilsson Panagou.
Onsdagar kl. 19.00-21.00, i Lyktan, ibland i Blädinge församlingshem.
Maria.

Onsdagar i Lyktan

På Onsdagar i Lyktan samlas vi för gemenskap kring bordet och ordet. Vi startar onsdag 18 september med orgelmusik i kyrkan kl 12 och efterföljande sopplunch. Vi fortsätter sedan under terminen att erbjuda orgelmusik och sopplunch varannan onsdag, jämna veckor. Onsdagar kl. 12.00-14.00, i Lyktan.
Marie L.

blädingegänget

I Blädinge samlas barn i alla åldrar för att äta kvällsmat tillsammans med familj och vänner i församlingshemmet. Vi börjar med sångstund och andakt i
kyrkan, och går sedan gemensamt till kvällsmaten i församlingshemmet. När vi är mätta finns det aktiviteter för både stor och liten - vi sjunger, skapar och förbereder till församlingens olika projekt.
Torsdagar kl. 17.00-19.00, i Blädinge kyrka och församlingshem.
Joen, Maria.

torsdagar i Blädinge

Kom till församlingshemmet i Blädinge en torsdag och upplev den fina, varma Blädingegemenskapen! Under eftermiddag och kväll finns något för alla åldrar och vi samlas allihop för gemensam kvällsmat. Det är en mötesplats för alla åldrar med gemenskap, aktiviteter, måltid och gudstjänst. Välkommen du också!
Torsdagar kl. 13.30-19.00, i Blädinge kyrka och församlingshem.
Agneta, Joen, Maria.

Anmäl dig till våra grupper

Här kan du anmäla dig till alla våra grupper!
(Obs! Ingen anmälan till Onsdagar i Lyktan)

Marie Lennartsson Lindstam

Svenska kyrkan i Vislanda & Blädinge