Ändringar i restriktionerna

Nyhet Publicerad

Smittläget är allvarligt och vi anpassar oss för att inte riskera någons hälsa eller bidra till ökat tryck på sjukvården.

Från och med idag gäller nya restriktioner som berör vår församlings verksamhet.

Terminsstarten för våra grupper är uppskjuten, håll utkik efter löpande information. Undantaget är våra vandringsgrupper som är igång.

Måndagar kl. 10.00 Vandrargrupp i Blädinge. Kontakta Yvonne om du är ny och vill hänga med. Telefon 076-1322713.

Onsdagar kl. 10.00 Vandrargrupp i Vislanda. Samling utanför Dackehallen.

Tills vidare kan vi samla max 50 deltagare i våra gudstjänster. Alla ska sitta ner men man får gå fram i kyrkan för att delta i nattvarden och ta avsked vid begravning. Vid dop får dopfamilj och faddrar förstås stå upp men övriga ska sitta. Även fortsättningsvis är varannan kyrkbänk avstängd.

I våra församlingshem får vi vid minnestund eller dopkaffe ta emot max 20 personer och det ska förstås vara möblerat så man sitter med avstånd från varandra. Vid minnesstunder gäller ett undantag som innebär att 50 personer får samlas.

Håll ut, håll avstånd och tvätta händerna. Vaccinera dig om du kan!