Församlingsverksamhet

Kyrkan är för många den byggnad där vi samlas till gudstjänst. Men först och främst är kyrkan en rörelse av oss människor som låter vår tro prägla hela livet. För att få stöd till detta behöver vi  lokala församlingar där vi året runt kan delta i verksamheter för olika åldrar. Oavsett om du bor i Vislanda eller Blädinge församling så inbjuds du till alla våra verksamheter som vi genomför utifrån en gemensam plan i pastoratet.

Här kan du läsa vår församlingsinstruktion, d v s styrdokumentet för vår verksamhet i Vislanda och Blädinge församlingar. Det godkändes av Växjö stift i mars 2015 och gäller fram till 2018. Längst ner på sidan kan du hitta vår församlingsinstruktion.

För att vi ska kunna utföra kyrkans uppdrag i vår egen tid och i vår egen bygd har vi valt att organisera vår församlingsverksamhet i åtta program. Till varje program behöver vi frivilliga som hjälper oss att utveckla verksamheten och nå våra mål!