Konfirmation sommaren 2016
Foto: Mats Hermansson

Konfirmation

Under tiden som konfirmand får du tid för det som är viktigt i livet – både det lekfulla, roliga, och det allvarliga.

Konfirmation handlar om Gud och om det du tycker är viktigt i livet. Vi pratar om allt från kärlek, sex och döden till meningen med livet, om Gud finns och om vem jag själv är. Du får ställa alla frågor du vill. Men det handlar också om att lära känna nya vänner. Det finns tid för både allvar och lek.

För att bli konfirmand behöver du inte ha en tro på Gud, men kyrkan vill ge dig en chans att ta reda på vad den kristna tron handlar om.

Konfirmationsgrupp som passar dig

Varje höst startar olika konfirmationsgrupper. Du kan till exempel välja en grupp som träffas en kväll i veckan, bara på loven, eller mest på sommarlovet. Läs mer om olika konfirmationsgrupper i Visby.

Ett minne för livet

Vi hoppas att tiden som konfirmand ska bli ett minne för livet. Att du har fått svar på dina frågor, fått nya kompisar, haft jätteroligt, och att du har lärt dig mer om Gud, livet och världen. Kanske var kristen tro något för dig, kanske inte, men du vet vad det handlar om.

Vi finns också på FacebookInstagram  och SnapChat.

Du kan även läsa mer om konfirmation på Gotland, på Visby stifts webbplats

Vuxen och nyfiken på konfirmation

Är du vuxen och vill veta mer om kristen tro? Då kan du vara med om något som kallas för katekumenat – en vuxen väg till tro.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Prata med oss om konfirmation