Foto: Daniel Johansson

Domkyrkocentrum

Domkyrkocentrum är en mötesplats för alla. Här finns ett café för dig som vill ta en fika eller äta en lättare lunch, en butik där du kan köpa rättvisemärka produkter, ett bibliotek med flera sittplatser för såväl samvaro som avskildhet samt tre samlingssalar som dels används till kyrkans verksamhet och som dels är tillgängliga för uthyrning.

Öppettider

Tisdag-fredag kl 11.00-17.00
Lördag 11.00-14.00

Hela Domkyrkocentrum är kontantfritt. Betalning sker med betal- och kreditkort.

Frågor och bokningar

Om du har några frågor, eller vid bokning av lokal, är du välkommen att ta kontakt med servicepersonalen på telefonnummer 0470-70 48 37.

Café Lilla torg

Café Lilla torg och biblioteket, Domkyrkocentrum

Tisdagar-fredagar kl 11.00-17.00, lördagar kl 11.00-14.00.

Butik Lilla torg

Tisdag-fredag kl 11.00-17.00, lördagar kl 11.00-14.00.

Vy över Lilla torg utanför Domkyrkocentrum.

Hyra lokal i Domkyrkocentrum

I Domkyrkocentrum kan du boka ljusa, fräscha lokaler med goda faciliteter för exempelvis kurser, konferenser eller bjudningar.

Vy över Lilla torg utanför Domkyrkocentrum.

Om Domkyrkocentrum

Alldeles intill Växjö domkyrka finns Domkyrkocentrum, en plats där historia möter nutid. Domkyrkocentrum består både av Karolinerhuset som är en av Växjös äldsta byggnader och en nybyggnation med café, bibliotek och samlingssalar från 2000-talets början. Området har varit en plats för möten, utbildning och andlighet i närmare 1000 år.