Kontakta oss!

Här nedan når du vårt pressrum, personallista samt en sida med uppgifter om du behöver tala med någon. Om du inte hittar den du söker, ring vår växel och fråga!

Reception

Öppet mån-fre kl. 8.00-15.00.
Lunchstängt kl. 12.00-12.45.
Tel. 021-17 85 00.
E-post: vasteras.stift@svenskakyrkan.se
Hemsida: www.svenskakyrkan.se/vasterasstift
Facebook: www.facebook.com/vasterasstift
Besöksadress: Västra Kyrkogatan 9
Postadress: Box 7, 721 03 Västerås
Organisationsnummer: 252010-0054
Alla fakturor till Västerås stift adresseras:
Västerås stift, Fack 77801272, Box 15018, 75015 Uppsala
PDF-fakturor adresserade enligt ovan kan även skickas med e-post till: 77801272@faktura.svenskakyrkan.se
(OBS! Fakturaadressen ovan måste stå på fakturan även om du skickar den med e-post!)

Pressrum

I Västerås stifts pressrum har vi samlat sådant som ska underlätta ditt arbete som journalist – presskontakter, bilder och pressmeddelanden.

Någon att prata med

I Svenska kyrkan finns människor som står beredda att hjälpa dig. Både när du behöver någon att prata med eller om du vill ha hjälp i en relation.

All personal hittar du här.

Någon håller upp en visselpipa. Ett ansikte syns suddigt i bakgrunden.

Visselblåsarfunktion

Västerås stift har en visselblåsarfunktion som är till för dig som är anställd eller förtroendevald. Här kan du anmäla misstankar om missförhållanden inom Västerås stift.

Ärenden till domkapitlet

Här hittar information om hur du anmäler ett ärenden till Västerås stifts domkapitel.

Blå bakrund, med gula stjärnor i en cirkel runt ett hänglås med text GDPR.

Personuppgiftsbehandling

Västerås stifts riktlinjer innehåller instruktioner för hur skydd av personuppgifter ska hanteras.