Andakter på webben

Vi publicerar inspelade andakter. Ta gärna del av dem på vår facebooksida, eller här på webben.

Behöver du en paus? Här kan du ta del av en stunds lugn, med musik och bön från Vantörs församling oavsett om du är hemma, på jobbet, eller någon annanstans. Låt värmen från kyrkan komma till dig, när det är svårt för dig att komma till oss.

Bönen på svenska

Gud, vi kommer till dig med vår oro och våra funderingar. Det är mycket vi inte förstår av det som sker i vår värld just nu när smittspridningen av coronaviruset pågår. Var med oss i våra tankar och böner.

Hjälp oss här, i vår församling: Vi som bor, arbetar eller vistas i Hagsätra, Rågsved, Högdalen, Bandhagen, Örby eller Stureby. Hjälp oss att fortsätta visa omsorg och medmänsklighet. Hjälp oss att se hur vi kan hjälpa varandra i vår vardag. Hjälp oss att vara lojala och kloka i de val vi behöver göra.

Tack för allt det goda som redan nu görs, här i vårt närområde och på andra platser. Vi ber även för hela vår värld. För alla som sörjer, för människor på flykt, för våra makthavare, att de ska vara kloka i sina beslut. Kom med ditt ljus och hopp till oss alla.

I Jesu namn.

Amen.

The Prayer in english

God, we come to You with our worries and our concerns. The spread of the coronavirus, and so much of what is happening in the world, is beyond our comprehension. Be with us in our thoughts and prayers.

Help us here in our parish, all of us living, working and spending time in Hagsätra, Rågsved, Högdalen, Bandhagen, Örby and Stureby. Help us to continue to show charity and humanity. Help us see how we can help each other daily. Help us to be faithful and wise in the choices we have to make.

Thank You for all the good that is already being done, in our area and elsewhere. We pray for the world. For those who grieve and for displaced people. We pray for our leaders to be wise and strong in their decision-making. Bring us your light and your hope.

In Jesus’ name.

Amen.