Hagsätra kyrkas musikskola

Hagsätra kyrkas musikskola erbjuder kostnadsfri instrumentalundervisning i piano och orgel för barn och unga i närområdet.

Alla barn har rätt till musik

Musikskolan i kyrkan vänder sig till barn och unga framförallt i Hagsätra och Rågsved. Även barn i församlingens övriga stadsdelar – Högdalen, Bandhagen, Örby och Stureby – är välkomna.

På musikskolan har ditt barn chans att lära sig spela ett instrument. Vi undervisar i piano och orgel. All undervisning är individuell och avgiftsfri. En lektion är tjugo minuter lång och eleven kommer en gång i veckan. Musikskolan är öppen under vår- och höstterminen, precis som skolan.

Alla är välkomna oavsett om man är kristen, muslim, icke-troende eller tillhör något annat trossamfund!

• Kostnadsfritt!
  • Du behöver inte äga ett eget instrument.

För att söka till musikskolan, kontakta Göran Rullander. Vi kontaktar dig när det finns en ledig plats!