Fingrar på vita och svarta tangenter.
Foto: Alex och Martin IKON

Kyrkans musikskola

Kostnadsfri sång- och musikundervisning, i orgel och piano, för barn och ungdomar som bor i Vä-Skepparslövs pastorat.

Musikundervisning

Barn och ungdomar som bor i Vä-Skepparslövs pastorat kan få kostnadsfri musikundervisning i piano, orgel och körsång.

Piano

För dig som vill börja lära dig spela piano. Undervisningen äger rum i Vä församlingshem.

Alla elever behöver ha tillgång till ett eget piano hemma (akustiskt eller elpiano) för att kunna öva mellan lektionerna. Både nybörjare och mer avancerade elever är välkomna.

Vi kommer att träna teknik, notläsning, gehör och lära oss många fina och roliga musikstycken. Vi avslutar terminen med att de som vill spelar upp något för publik. Just nu är alla platser upptagna men det går bra att ställa sig på kö.

Lärare för pianoundervisningen är Villemo Daneling.

För frågor och intresseanmälan, kontakta Villemo: villemo.daneling@svenskakyrkan.se , 044-24 64 33 eller 0730-60 38 27

Orgel, individuell undervisning: Kontakta Villemo Daneling för att veta mer.

Sång, individuell undervisning: Begränsat antal platser för individuell undervisning i sång! Kontakta Villmo Daneling för att få veta mer.

Villemo Daneling
Organist Vä-Skepparslövs pastorat
Tel: 044 - 24 64 33, sms: 0730 - 60 38 27 eller mail:
villemo.daneling@svenskakyrkan.se

Sång

Barnkören för dig som är mellan 3 och 10 år och tycker om att sjunga. Vi tränar sånger, leker och lär oss grunderna i musik. Leds av Villemo Daneling.

Lilla gruppen: Tisdagar 16.30-17.00 (3-5år)
Stora gruppen: Tisdagar 17.00-17.30 (5-10 år)