Covid-19 och Svenska kyrkan Uppsala

Nyhet

Svenska kyrkan Uppsala följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och regeringens beslut. Här hittar du mer information om vad som gäller.

Nu kan fler ses, med försiktighet

Från 9 februari gäller bland annat följande

• Vaccinationsbevis krävs inte längre.
  • Inget tak för antal deltagare.
  • Inget krav på avstånd mellan sällskap.

Med omtanke om varandra hjälps vi åt så att gudstjänster och verksamheter är säkra platser för alla.

• Vi stannar hemma vid sjukdomssymtom.
  • Är du ovaccinerad vuxen ska du vidta extra försiktighet och undvika trängsel samt stora folksamlingar inomhus.
En vit blomma som badar i hoppfullt, gyllene ljussken.

Stöd och hjälp

I Svenska kyrkan finns utbildad personal som lyssnar och ger stöd och råd vid allt från sorg till relationsproblem. På den här sidan hittar du olika typer av stöd och kontaktuppgifter som du kan behöva.

Bokning och medlemsservice

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden för Uppsala pastorat samt Danmark-Funbo församling.

Kyrkan är en helig plats där gudstjänster, musikevenemang och andra verksamheter är trygga och positiva sammanhang för många. Av omsorg om och med hänsyn till varandra följer och tillämpar vi de rekommendationer och beslut som fortlöpande ges från Folkhälsomyndigheten och Sveriges regering.