Julkampanjen 2018

En flicka är född.

Stort tack till alla er som gav ett bidrag till årets Julkampanj ”en flicka är född”.

Vi kan aldrig acceptera att flickor föds in i förtryck och orättvisor – bara för att de är flickor. Att fattigdom och normer gör att flickor får sämre möjligheter till utbildning, sjukvård eller försörjning. Att de utsätts för sexuellt våld eller könsstympning. Eller att flickor får äta sist och minst.
Det är en ständig kamp om liv och död, som vi måste ta tillsammans. I årets julkampanj har vi den stora möjligheten att tillsammans kämpa för att ingen flicka ska hotas, utnyttjas eller kränkas. För varje barn är skapad till Guds avbild och har samma värde – oavsett kön.

I våra kyrkor finns möjlighet att skänka en slant i bössor och köpa tändstickor, julkalendrar och juletiketter till förmån för Svenska kyrkans internationella arbete och Julkampanjen. Det går också bra att swisha din gåva till 9001223.

Tack!