Foto: Emma Larsson ikon

Unga Ledare

Unga Ledare är en brygga mellan konfirmander och vuxna. Som Ung Ledare är du värdefull i konfirmandarbetet. Vill du också bli Ung Ledare - hör av dig!

I vår verksamhet har vi ett gäng Unga Ledare som främst hjälper till med konfirmandarbetet. Där är de med och planerar och genomför aktiviteter och andakter. Förutom det mer praktiska arbete som de gör är tanken att de Unga Ledarna ska fungera som en brygga mellan konfirmanderna och de vuxna ledarna. För att kunna bli Ung Ledare måste man ha konfirmerats. De Unga Ledarna har därför färska tankar och idéer kring vad de själva uppskattade under sin konfirmandtid vilket är oerhört värdefullt i vårt arbete att kunna möta alla konfirmander på ett så bra sätt som möjligt.

Vi försöker komma iväg på två utbildningstillfällen för Unga Ledare varje år. Då träffas Unga Ledare från hela Linköpings Stift på Gransnäs under en hel helg för att gå olika kurser. Det brukar vara riktigt roliga och lärorika kurstillfällen där man får möjlighet att lära känna Unga Ledare inom andra församlingar och utbyta idéer och kunskap och skaffa nya vänner.

Våra Unga Ledare kan man även med och hjälper till vid andra tillfällen, som till exempel vid jul, fastan och våra loppisar.

Om du är konfirmerad och känner att det vore roligt att få vara med som Ung Ledare är det bara att du kontaktar:

• Linn Henriksson

Välkommen till Tranås pastorat!

Ungdoms- och konfirmandledare, Bokning - dop, vigsel, begravning, Bokning - lokaler, Kyrkobokföring och expedition