Foto: PMB Media&Design

Chorus Nova - en kör för alla

Körövning onsdagar kl. 13.30-15.00 i Tranås församlingshem Är du dagledig, och gillar att sjunga. Kom med! Vi är övertygande om att sången ger energi, hälsa och glädje.

Här finns en övertygelse om att sången ger energi, hälsa och glädje!
Chorus Nova finns till för alla. Har du alltid drömt om att sjunga i kör men aldrig vågat ta steget? Då är kanske Chorus Nova något för dig. Har du sjungit i kör länge och vill vara med i en kör där man träffas under lättsamma former så är kanske Chorus Nova något även för dig. Tanken är att sångerna ska vara tillräckligt lättillgängliga för att alla ska kunna vara med. Förhoppningen är att de ska tilltala även den vane körsångaren. Vi sjunger mestadels 2-stämmigt med både damer och herrar. Vid några tillfällen per år medverkar vi vid söndagens gudstjänst.

Är du intresserad att vara med?
Välkommen att höra av dig till Karin Axelsson, kantor och körledare.
Tfn 0140-674 14
E-post: karin.axelsson@svenskakyrkan.se