Veckans gudstjänster

Välkommen att fira gudstjänst i våra kyrkor. Denna vecka blir det bland annat konfirmationsgudstjänst i Tölö och sprudlande vårkänslor med vårkonsert i Älvsåkers kyrka.

Lördag 4 maj

KONFIRMATION. Tuija Nilsson, Charlotte Edin.
Tölö kyrka kl 11

VÅRKONSERT. Erik Berglund, Charlotte Edin, Älvsåkers kyrkokör, församlingens barnkörer och solist Sofia Wik, marimba.
Älvsåkers kyrka kl 18

Söndag 5 maj – Bönsöndagen

HÖGMÄSSA. Per Jönsson, Esther Martinsdotter, Carl Envik-Markman.
Tölö kyrka kl 11

HÖGMÄSSA. Erik Berglund, Charlotte Edin.
Älvsåkers kyrka kl 11

Här kan du läsa bibeltexterna inför söndagen.

Klicka här

Mer i pastoratet:

Cafégemenskap i Älvsåker

Välkommen torsdagar kl 12-14 i Älvsåkers träffpunkt, Sidensvansvägen 2 (OBS! Ny plats!). Andakt och färdiga smörgåsar. Kostnad: 30 kr/pers.

Uppslagen bibel liggande på en spegel

Bibelkväll - Lectio Divina

Vi fikar och läser en bibeltext tillsammans - vad kan den säga mig idag? Onsdagar jämna veckor kl 19.15 (börja med lovsångsmässa kl 18.30 om du vill).

Vårens musik 2024

Körsång, gospel och klassiska verk – massor av sång och musik i Tölö, Varla och Älvsåkers kyrkor i vår. Läs hela programmet här!