Kungslena församlingshem

Välkommen till Kungslena och församlingshemmet som ligger i anslutning till Kungslena kyrka.

Kungslena församlingshem ligger på andra sidan vägen från Kungslena kyrka, cirka 12 km utanför Tidaholm. I Kungslena finns vandringsleder att upptäcka men också Lena borgsruin och annat spännande.

Toalett finns i församlingshemmet och den är öppen dagligen.

Om du vill hyra Kungslena församlingshem

Kungslena församlingshem lånas ut gratis till medlemmar i samband med dop, konfirmation, vigsel och begravning. I övrigt finns två hyresnivåer:

1. En ordinarie taxa för t.ex. företag, kommun eller landsting och
  2. En lägre taxa för t.ex. ideell förening, registrerat trossamfund eller privatperson.

Om du vill boka eller är osäker vilken nivå som gäller kontakta expeditionen i Kyrkans hus på telefon 0502-197 70.

Samlingssalen (tillgång till kök ingår)

1600 kr för företag, kommun, landsting etc.

800 kr för ideell förening, registrerat trossamfund, privatpersoner.

Kök

400 kr för för företag, kommun, landsting etc.

200 kr för ideell förening, registrerat trossamfund, privatpersoner.

Plats för antal sittande

I stora salen finns det plats för 60 sittande.

Mer om Kungslena

Framsidan av gravstensmuseet i Kungslena gamla sockenmagasin, med lummiga träd i bakgrunden.

Gravstensmuseum i Kungslena

Det gamla sockenmagasinet vid Kungslena kyrka har blivit gravstensmuseum. Välkommen in!

I kartan kan du läsa mer och se hur du hittar till Kungslena församlingshem och Kungslena kyrka