Foto: David Carlsson

Pastoraler och instruktioner för Sudrets pastorat

Här hittar du Församlingsinstruktionen och andra dokument som beskriver hur pastoratet vill arbeta.

Församlingsinstruktionen är pastoratets grunddokument. Här beskriver pastoratet hur man vill utföra sitt uppdrag, sin mission och vad det innebär att vara en kristen kyrka i sin samtid och på den plats där man finns.

Här nedan kommer du till de olika dokumenten som beskriver vårt arbete i pastoratet. Du kan läsa om hur vi ska fira gudstjänst och vad som gäller vid t ex vigsel och- begravningsgudstjänster.

Sudrets pastorat

Vi är ett pastorat på södra Gotland som består av tre församlingar; Hoburg, Havdhem, Alva, Hemse & Rone församling Välkommen hit för att ta del av innehållet på vår hemsida och undrar du över något är du välkommen att kontakta oss.