Foto: Louise Linde

Varmaste tack Michael Waldenby!

Michael Waldenby går den 31:a augusti i pension efter 42 år i fast tjänst som organist/pianist och körledare vid Stockholms domkyrkoförsamling. Den officiella avtackningen av Michael Waldenby kommer att äga rum under 2022 vid premiären av Dödens ängel som Stockholms domkyrkoföramlings kyrkoråd har beställt av honom. Här går det att höra två intervjuer med Michael Waldenby: Mycket och en känsla i taget och Högt och lågt!

Varmaste tack Michael Waldenby!

Michael Waldenby går den 31:a augusti i pension efter 42 år i fast tjänst som organist/pianist och körledare vid Stockholms domkyrkoförsamling. Det innebär att Stockholms domkyrkokör får en ny ledare.

Egentligen började Michael tidigare genom att vikariera i fem års tid i S:ta Clara kyrkan, vilket gör 47 år allt som allt.

Under tiden har Michael även hunnit komponerat otaliga verk och skrivit böcker. Med andra en sann renässansmänniska!

Under hösten kommer Michael Waldenby att bli avtackad av vänföreningar och personalen vid Stockholms domkyrkoförsamling.

Den officiella avtackningen av Michael Waldenby kommer att äga rum under 2022 vid premiären av Dödens ängel som Stockholms domkyrkoförsamlings kyrkoråd beställt av honom.

Michael Waldenby kommer att finnas kvar en tid i annan form.

Här går det att höra intervjuer med Michael Waldenby:

1. Mycket och en känsla i taget - om komposition

2. Högt och lågt - om sång